Działalność sezonowa a promocja w sieci

czy adwords daje efektyFirmy zajmujące się działalnością sezonową, bądź oferujące różne produkty w zależności od różnych pór roku, mają zwykle problem ze skuteczną promocją w przestrzeni internetowej – pozycjonowanie zajmuje przecież mnóstwo czasu, a sezonowa oferta nie posiada go wiele. Czy Google AdWords może być odpowiedzią na ich potrzeby?

Google AdWords czy pozycjonowanie?

Google AdWords wyświetla na stronie wyników wyszukiwania 3 linki na górze oraz 8 linków po prawej. Niewątpliwą zaletą tej platformy jest szybkość jej działania – umożliwia znalezienie się danego linku sponsorowanego na górze strony nawet w kilka godzin po rozpoczęciu kampanii marketingowej! Google AdWords wyświetla internautom reklamy powiązane z wpisanymi przez nich w okno wyszukiwarki słowami kluczowymi – w ten sposób reklamodawcy zyskują klientów naprawdę zainteresowanych swoją ofertą! Niezwykła elastyczność, na jaką pozwala system, jest jego kolejną niewątpliwą zaletą. Reklamę można przypisać dowolnym frazom, w każdej chwili zmienić słowa kluczowe oraz szereg innych ustawień – w tym nawet treść samej reklamy! Co nam to daje? Umożliwia błyskawiczną reakcję, precyzyjne dopasowanie się do aktualnej oferty oraz monitorowanie na bieżąco skuteczności prowadzonej przez siebie kampanii. Szybkość działania przekłada się także na krótszy czas oczekiwania na efekty – a jest to naprawdę ważne, gdy nasza oferta jest jedynie sezonowa i za miesiąc lub dwa po prostu się kończy.

Przewaga nad pozycjonowaniem wynika z faktu, iż pozycjonowanie wymaga dużej ilości czasu i wielu żmudnych zabiegów, by wypromować dany serwis na tyle wysoko, aby był widoczny dla dużej ilości internautów. Wysoka pozycja przekłada się przecież na zainteresowanie. Promocja wymaga nawet kilku miesięcy przygotowań, zatem jest to dobry sposób dla tych firm, które posiadają stałą ofertę i mogą pozwolić sobie na oczekiwanie. Skutki niekoniecznie będą trwałe – czasem mogą w ogóle nie nadejść – bowiem Google (najpopularniejsza wyszukiwarka) wciąż wprowadza nowe zabezpieczenia, które mają na celu wyświetlanie internautom jedynie wartościowych i pomocnych treści. Wciąż wprowadzane zmiany utrudniają efektywne pozycjonowanie i czasem czynią kilkumiesięczne zabiegi nieskutecznymi.

Działalnośc sezonowa - co wybrać?

reklama w googleJak widać Google AdWords lepiej odpowiada oczekiwaniom tych firm, które prowadzą działalność sezonową, bądź których oferta wciąż się zmienia i posiada sezonowy charakter. Przedsiębiorstwo, które sprzedaje letnie buty nie może sobie pozwolić na kilka miesięcy oczekiwania na efekty pozycjonowania – wówczas lato, czy wiosna mogą dawno minąć, a reklama nie dotrze do wszystkich potencjalnych klientów. Google AdWords generuje też mniejsze koszty – wszak kampanii marketingowej nie prowadzimy cały rok, lecz jedynie w trakcie sezonu, który nas interesuje. Nie finansujemy zatem niepewnej kampanii, lecz na bieżąco śledzimy zmiany na rynku i możemy dostosować własne zabiegi do aktualnych potrzeb. Ci, którzy nie są do końca przekonani, co lepiej zadziała przy promocji ich strony, radzimy kontakt ze specjalistami – na pewno odpowiedzą na wszystkie pytania i pomogą dostosować kampanię do potrzeb danego przedsiębiorstwa.



Marianna Telichowska

Copywriterka