Inbound marketing – na czym tak naprawdę polega?

marketing internetowyBranża marketingowa jest w obecnych czasach bardzo szeroka i skrywa w sobie całe mnóstwo różnych pojęć niezwykle istotnych dla każdego, kto tylko zajmuje się nią na co dzień. Z tego też powodu bardzo ważne jest dokładniejsze poznanie rzeczy takich jak content marketing czy growth hackick, bowiem bez takiej wiedzy skuteczne działanie w tej branży jest niemożliwe. Do innych ważnych pojęć należy tutaj inbound marketing. Inbound marketing często jest także nazywany marketingiem przychodzącym; w tym kontekście stanowi on dokładnie przeciwieństwo marketingu rozpraszającego. Głównym jego założeniem jest przyciągnięcie do siebie uwagi potencjalnych klientów przy jednoczesnym zachowaniu pełnej dyskrecji. Przy umiejętnym zastosowaniu takich rozwiązań doprowadzimy do tego, że internauci w pewnym sensie zwrócą się do naszej oferty z własnej woli, bez szczególnego zachęcania ich do tego.

W przypadku marketingu rozpraszającego korzysta się głównie z nachalnych, bardzo inwazyjnych narzędzi reklamowych – wyskakujących na stronach internetowych okienek, reklam w telewizji oraz w radio, banerów i plakatów wieszanych na ulicach oraz wielu innych rodzajów reklamy zewnętrznej. Patrząc pod tym względem, inbound marketing nie jest czymś w stu procentach nowatorskim, bowiem stosuje się w nim narzędzia oraz rozwiązania, które znane były już od bardzo długiego czasu. W tym jednak przypadku narzędzia takie łączy się także z przekazywaniem swoim klientom eksperckiej wiedzy związanej z poszczególnymi tematami i budowanie w taki sposób wśród nich zaufania oraz uznania. Inbound Marketing nie może być uznany jedynie za jednorazowe działanie.

narzędzia reklamoweJest to – podobnie jak i pozycjonowanie stron – proces, który ma trwać przez długi czas. Nie można zbudować rzeczywiście wartościowej treści w krótkim czasie; ponadto trzeba dać sobie nieco czasu na samo zdobycie wśród klientów odpowiedniego uznania. Założenia inbound marketingu realizowane są praktycznie wyłącznie w sieci. Coraz częściej okazuje się obecnie, że naprawdę doskonałe rezultaty w reklamowaniu swojej oferty można osiągnąć opierając całą strategię marketingową wyłącznie na prowadzeniu przemyślanych, rzetelnych działań. Zainwestowanie w wysokiej jakości treść która skupia się w stu procentach na potrzebach potencjalnego odbiorcy jest tutaj fantastycznym rozwiązaniem, bowiem pozwala to na pozyskanie sporego ruchu na swojej stronie internetowej i znaczne zwiększenie zaufania do naszej firmy wśród klientów.



Krystian Milik

Project Manager