Na czym polega profesjonalne pozycjonowanie stron?

jak pozycjonować stronęBranża SEO zmienia się bardzo dynamicznie, o czym wie chyba każdy, kto zajmuje się nią w bardziej profesjonalny sposób. Z tego też powodu jasne określenie tego, jakie kroki należy podjąć, aby w danym okresie móc wybić się na faktycznie wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Na początku właściwie każdego roku cała ta branża wręcz staje na głowie, aby przygotować dokładne prognozy – w większości przypadków nie ma to jednak większego sensu. Google zwraca jednak znaczną uwagę na to, czy dana strona jest pozycjonowana w faktycznie profesjonalny sposób – jednocześnie jesteśmy w stanie jasno określić, kiedy witrynie takiego profesjonalizmu brakuje. Przede wszystkim, bezpowrotnie minęły już czasy w których skuteczne pozycjonowanie mogło polegać na paru doraźnych działaniach nastawionych na szybkie efekty. Dziś pozycjonowanie może być wyłącznie długofalowym procesem. Patrząc na zmiany jakie ostatnio tutaj zachodzą możemy stwierdzić, że w najbliższej przyszłości Google będzie przykładało sporo uwagi do urządzeń mobilnych.

Zmiany te nie dotyczą jednak tylko tej kwestii. W 2014 roku dwukrotnie miała miejsce solidna przebudowa całego algorytmu; działania te poważnie uderzyły w strony pozycjonowane niezbyt profesjonalnymi metodami, na przykład za pomocą sztucznych linków. Warto zatem dokładniej przyjrzeć się poszczególnym działaniom wyszukiwarki i spróbować przewidzieć kolejne zmiany tego typu – być może unikniemy w taki sposób marnego losu w wynikach wyszukiwania. Z całą pewnością możemy powiedzieć, że w roku 2015 jedną z najważniejszych kwestii będzie mobilność naszej strony. Klienci powinni zatem mieć świadomość tego, że posiadanie mobilnej wersji danej witryny jest tutaj niesamowicie istotne; fakt ten potwierdza wdrożenie w kwietniu 2015 roku nowego algorytmu który sprawdza właśnie mobilność stron. Strona, która ma osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania musi być przede wszystkim przystosowana do przeglądania jej na tabletach lub smartfonach. Trudno jednak jest się temu dziwić, szczególnie biorąc pod uwagę statystyki dotyczące stale zwiększającej się liczby użytkowników mobilnych.

content marketingOprócz tego stale będzie wzrastała rola tak zwanego Content Marketingu. Nowoczesne pozycjonowanie stron nie może być już ukierunkowane wyłącznie na wyszukiwarki – dziś trzeba tutaj zwracać uwagę głównie na użytkownika. W tworzeniu treści strony nadal zdecydowanie najważniejsze będą zatem unikalne artykuły na najwyższym poziomie – oczywiście, sama optymalizacja kodu strony nadal będzie tutaj niezbędna. Nie można zapominać o zamieszczaniu w tekstach odpowiednich słów kluczowych, bowiem jedynie dzięki nim do naszych artykułów będą mogli trafić czytelnicy z interesującej nas grupy. Witryna powinna ponadto być jak najbardziej przyjazna oraz użyteczna dla każdego użytkownika; musimy zwracać uwagę na to, jak dobre wrażenie robi ona na kimś od razu po wejściu. Skuteczne działania marketingowe, pomimo licznych zmian w całej tej branży, są i będą niesamowicie istotne. Strona zajmująca wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania budzi po prostu znacznie większe zaufanie.



Krystian Milik

Project Manager