Reklama Google AdWords – jak to działa?

ile kosztuje adwordsReklama Google AdWords jest wspaniałą szansą na dotarcie do jeszcze szerszej grupy internautów i wypromowanie własnych usług, czy produktów w sieci. Na jakiej zasadzie działa?

Czym jest Google AdWords?

Google AdWords to system reklamowy, dzięki któremu możemy wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwarki Google dla określonych słów. Wybór słów kluczowych ma tu niebagatelne znaczenie dla ceny, jaką przyjdzie nam zapłacić za przeprowadzoną kampanię. Należy bowiem pamiętać, że im bardziej ogólne słowo kluczowe, tym więcej znajdzie się chętnych, którzy będą chcieli dodać do niego swoje reklamy. Google AdWords działa na zasadzie licytacji – nie wiadomo ile zaproponowała nasza konkurencja, więc nie wiadomo, na jakim miejscu w wynikach wyszukiwarki znajdzie się ostatecznie nasza reklama. Licytujemy stawkę za pojedyncze kliknięcie w link, bowiem właśnie za to pobierane są opłaty – samo wyświetlenie nic nie kosztuje, co pozwala mimo wszystko sporo zaoszczędzić. Wiadomo przecież, że reklamy w innych środkach masowego przekazu – radiu, czy telewizji – są nie tylko bardzo kosztowne, ale i nie zawsze mogą pochwalić się skutecznością. Dzięki opłacie za kliknięcie, a nie za samo wyświetlenie, klient Google AdWords może mieć pewność, że płaci za zainteresowanie, jakim cieszy się jego produkt. Dopasowanie do wybranych słów kluczowych również się liczy, ponieważ internauci nie lubią być zasypywani niepotrzebnymi reklamami – najczęściej je wyłączają. Jeśli jednak poszukują jakiejś frazy, powiązane ze słowami kluczowymi reklamy z pewnością będą się cieszyły ich szczególnym zainteresowaniem – wszak tego szukali!

Koszty

Ile jednakże przyjdzie nam zapłacić za kampanię reklamową w Google AdWords? Cena uzależniona jest od trzech następujących czynników: - popularności wyrażenia kluczowego - stawek, które licytuje nasza konkurencja - jakości reklamy

Dlaczego warto?

opłacalność adwordsJak już wspomniano, internauci nie będą zasypywani zbędnymi reklamami, lecz powiązanymi z rzeczami, jakich poszukują. Zwiększa się zatem szansa, że – prócz kliknięcia w dany link – dokonają zakupu jakiegoś produktu, czy też skorzystają później z usług firmy, jakiej reklamę widzieli. Tego typu działania mają jeszcze wiele dobrych stron – w przeciwieństwie do innych reklam, możemy sami określić do jakich słów kluczowych nasza reklama będzie dopasowana i wskazać obszar, na jakim ma się odbyć kampania promocyjna.



Marianna Telichowska

Copywriterka