Użyteczna witryna - zadbaj o to

optymalizacja strony

Przygotowują swoją stronę internetową w pierwszej kolejności staramy się budować użyteczność dla odwiedzających stronę. Stawia się na to, by strona miała funkcjonalną formę oraz była łatwa w obsłudze. Trzeba skutecznie dobierać czcionkę, wszystkie informacje umieszczać ładnie graficznie z odpowiednim formatowaniem. Jeśli chcemy umieszczać reklamy trzeba znaleźć dla nich odpowiednie miejsce. Chodzi o to, by reklama nie zasłaniała żadnych istotnych informacji. Do dobrze przygotowanej graficznie strony trzeba również dopasować serwer, który będzie gwarantował sprawne wyczytywanie strony. Serwer powinien być również w pełni bezpieczny dla użytkowników. Zajmując się tematem web usability trzeba oczywiście pamiętać, by stronę również przygotować odpowiednio pod kątem wyszukiwarki. Takie pojęcia jak user friendly oraz search engine friendlu powinny ze sobą współpracować. Aspekty, które są szczególnie ważne to przygotowanie takich elementów, które będą odpowiednie dla wyszukiwarki i dostrzegalne dla użytkowników.

Warto również zadbać o skuteczną optymalizację strony internetowej. Przez web usability buduje się pozycje w sieci Pozycjonowanie to również niezwykle długi proces, który powinien być poparty szczególną starannością. Całe pozycjonowanie to tak naprawdę kilka mniejszych elementów, które będą prowadzić do ostatecznej optymalizacji strony. Należy dbać również o to, by przygotowywana strona była pożyteczna. Trzeba zadać sobie pytanie czym ta użyteczność jest i dlaczego tak naprawdę rzeczywiście warto o nią dbać. Jedynie strona, która będzie miała odpowiednią użyteczność i będzie przyjazna może zatrzymać użytkowników na stronie. A każdy użytkownik zadowolony to taki, który będzie przychodził na naszą stronę jeszcze wielokrotnie a jednocześnie będzie starał się o to, by stronę również polecać innym. W ten sposób można ostatecznie najlepiej zwiększać ruch na stronie i go udoskonalać. Dla Google ruch na stronie jest najlepszym znakiem tego, że jest to strona żyjąca, której warto zbudować wyższą pozycję w wyszukiwarce.



Wojciech Masłowski

Specjalista ds. reklamy